Mitt i livet!

Här bubblas det om allt mellan himmel & jord =) Jag har copyright på alla mina bilder.

Allt syns inte på utsidan

Kategori: Allmänt

Att ha en hörselnedsättning syns inte på utsidan och många märker det inte. 

Men den finns alltid med mig & hur mycket jag än vill så blir jag inte av med den. Den gör mig inte till en sämre människa utan till den jag är & det är jag samtidigt tacksam för.

Jag har utvecklat sinne för att läsa/se kroppsspråk & reaktioner  på personer i min omgivning, det fungerar som ett komplement för att täcka upp  för min sämre hörsel.

Bland personer som jag mött så  finns det de som jag har svarat tokigt och som kommer att undra vad jag är för en lustigkurre, så jag försöker komma ihåg att berätta om min hörselnedsättning för att undvika de frågande blickarna och hellre skapa skratt åt min tokiga" hörfel" :D

 
 
Copyright Tima Hallberg
 

 

Kommentarer

  • Marcus säger:

    Hej
    Det är ju bra att man talar om att man inte hör så bra för då kanske dom man pratar med talar lite tydligare !!
    Hur gick det fick du tag på några nya hörapparater som passade dig???

    Svar: Nej, det är inte löst ännu med nya hörapparater :(
    TimasBubbel

    2014-03-20 | 19:19:39
  • Anonym säger:

    Hej igen
    Vad tråkigt för dig att du inte hittar några som passar !! Finns det så få du kan ha eller är det du som är kräsen??
    Ha en trevlig helg

    Svar: Det är nog både och. Samtidigt är det svårt att definiera kräsen, för mig är det viktigt att höra tal klart och tydligt + runt-omkring ljud (varsel). I dags läget så hör jag det med min nuvarande hörapparat så det borde finnas någon som passar mig. Tycker nog inte man är kräsen för att man vill höra :) Har man synfel så väljer man ju inte glasögon som man inte kan se med ;D
    TimasBubbel

    2014-03-21 | 12:49:08
  • Marcus säger:

    Hej
    Nej det kallar jag inte för att vara kräsen det är väl en självklarhet att man ska kunna höra med en hörapparat likväl som man ska kunna se med ett par glasögon 😃
    Hoppas du hittar några som du blir nöjd med
    finns det många olika fabrikat/ modeller att välja på ???

    Svar: Tack för ditt medhåll :) Ja det finns en hel del olika fabrikat och jag ska träffa en ny audionom så vi får hoppas att vi lyckas få fram en bra fungerande apparat :)
    TimasBubbel

    2014-03-21 | 16:52:38
  • Marcus säger:

    Hej
    Har du en eller 2 st apparater ?? Och skaffade du några svarta insatser med pärlor i ??

    Svar: Hej där!Jag har 2 apparater & javisst skaffade jag en insats som är svart med pärlor :)
    Den gör lite ont ibland bara :S
    TimasBubbel

    2014-03-24 | 18:12:17

Kommentera inlägget här: