Mitt i livet!

Här bubblas det om allt mellan himmel & jord =) Jag har copyright på alla mina bilder.

Distansplugg till audionom, på riktigt!!!!

Kategori: Allmänt

Med tanke på att audionomerna har svårt att veta hur jag vill ha mitt ljud och har svårt att göra de inställningar som jag behöver på mina apparater så kan det vara en god idé att själv plugga till audionom!
Ska kolla in om kan göra det på distans, det hade underlättat, jag vill själv kunna fixa så jag får det på mitt vis!!!!!
Synpunkter på det!!!!!!
Undra vilka ämnen man läser????
 

Kommentarer

  • Marcus säger:

    Hej
    Det måste ju vara kanon med en audionom som själv är hörselskadad och kan sätta sig in i hur det är att vara hörselskadad.Hamnade hör av en slump när jag googlade runt lite om hörsel mm. Hur har du fått dit dom där pärlorna eller vad det är som sitter i insatsen??

    Svar: Hej hej,pärlorna beställer man när man är uppe hos audionomen & gör nya avtryck till insatserna. Beställningen skickas till det bolag som gör själva insatsen, man kan välja olika färger på pärlorna med eller själva insatsen :)
    TimasBubbel

    2013-02-01 | 07:51:51
  • Marcus säger:

    Hej
    Tack för svaret det ser snyggt ut med pärlor tror jag!!
    Har du medfödd hörselskada eller har den kommit på
    senare tid av bullrig miljö eller liknande??
    Har du en eller 2 apparater?
    Har du hittat någon utbildning?

    Svar: Jo, det är snyggt med pärlor, det blir som ett smycke & jag har fått frågan om det är en piercing :) Jag är född hörselskadad och arbetar idag som Administratör på HRF. Japp utb finns på distans, verkar intressant, men plugga och jobba heltid nja allt går om man vill.
    Är du oxå hörselskadad?
    TimasBubbel

    2013-02-01 | 09:31:32
  • Marcus säger:

    Hej igen

    Nej jag är inte hörselskadad vad jag vet men vår dotter var på hörselkoll i skolan & då hörde hon inte riktigt bra enligt skolsköterskan så vi ska till hörselvåden på en extra koll!! tror inte det var någon större grej men bättre att koll upp det i tid.Därför satt jag och kollade runt lite och hittade din sida där du skrivit om hörapparater mm mycket intressant att läsa om hur det är att vara hörselskadad och ha hörapparat när man inte själv är drabbad så tar man förgivet att man ska höra.

    Svar: Vad roligt att man kan dela med sig :) Det som jag har burit med mig hela livet är att vara positiv & jag ser det inte som ett hinder utan snarare möjligheter för andra spännande saker, ang hörselskadan alltså! Man kommer längst så & jag älskar mina apparater :)Min son har oxå visat tecken på att ha en liknande nedsättning som jag, man får se hur det blir i framtiden, men det är inte så hemskt, det finns de som har det värre. Det är jättebra att kolla upp i tid så barnen får den hjälp de behöver, sen finns det jättefina apparater som man kan byta färg på själva skalen och snygga pärlor mm :)
    Lycka till med dottern och tänk på att om ni föräldrar är positiva och inte ser hennes ev hörselskada som ett hinder så smittar det av sig å henne och allt blir lättare för dottern :)
    Go fredag till er!!
    TimasBubbel

    2013-02-01 | 10:18:50
  • Marcus säger:

    Tack för all info och hoppas du får dina hörapparater iställda som du vill ha dom annars får du fixa det själv!! När du blivit audionom!! Kul att höra att du inte skäms för dina hörapparater och gömmer dom under håret utan du törs att visa dom .

    Trevlig Helg

    2013-02-01 | 11:24:12
  • Ingemar Viklund säger:

    Hej Tima!
    Kom in på din blogg av en slump, då jag själv är intresserad av att läsa till audionom. Tyvärr har ju Örebros universitet som var ensam om att ha audionomutbildningen på distans valt att avsluta den : (

    Mycket märkligt då det kommer/råder brist på utbildade audionomer.. Om vi är tillräckligt många som visar intresse kanske dem öppnar de igen?

    Lycka till och sök!
    Tror det är ett givande och roligt yrke som Audionom
    MVH / Ingemar

    Svar: Hej Ingmar,Jag tog reda på en del info ang utbildningen och man kunde inte läsa den i enstaka kurser på distans så som det hade passat mig tyvärr. Hoppas det går bättre för dig :)
    Hälsningar Tima
    TimasBubbel

    2013-10-09 | 16:49:29

Kommentera inlägget här: